Program for fadderuken 2019

Mandag 12. august: Immatrikulering og Imme-fest 

Immatrikulering (på dagtid) 

NB: Det kan forekomme endringer i programmet. Fadderne er hele tiden informert om hva som skjer, så ved endringer vil du og din faddergruppe få beskjed fra dem. 

Imme-fest (på kveldstid)

Fadderukas første fest finner sted på The Mint. Fadderne ordner vors og dette blir en fin anledning til å bli litt bedre kjent. Festens tema er “Facebook”. Det vil si at fadderbarna tar på hver sin hvite t-skjorte. I løpet av vorset skal t-skjortene skrives/tegnes på. (tips: let etter en brukt og billig t-skjorte på Fretex e.l). Fadderne er ansvarlig for å ordne med tusjer. 

Informasjon om T-skjortene:

Forside:

  • Navn

  • Alder

  • Hvilken faddergruppe de tilhører

  • Interesser/hobbyer (om ønskelig fra fadderbarnet)

  • Sivilstatus (om ønskelig fra fadderbarnet)

Bakside:

  • Positive inntrykk/egenskaper til det gitte fadderbarnet, skrevet av andre fadderbarn/faddere

NB: T-skjortene skal brukes på avslutningsfesten siste lørdag i fadderuka også, så det er viktig at de ikke blir ødelagt ila. kvelden. Det skal IKKE skrives noe som kan tolkes som mobbing/trakassering eller støtende (av innehaver av skjortene, medlemmene av faddergruppen eller andre som vil være tilstede på festen(e)). Fadderne vil i hovedsak være ansvarlig for å påse at dette ikke skjer.

Tirsdag 13. august: Kanonballturnering og grilling 

Sted: Lysholm

Det blir kanonballturnering og grilling på campus, så gjør klar kastearmen. Parallelt med kampene snurres det filmer på ulike klasserom. Det vil bli grilling underveis slik at vi holder kroppene i toppform under turneringen.

Onsdag 14. august: På grensen til allsang

Sted: Samfunnet, klubben 17.00 - 22.00


Dette er dagen for å bringe frem din indre sangstjerne. På grensen til Allsang legger til rette for at alle timene med sang i dusjen ikke er forgjeves. Glem Idol og The Voice, for dette er kvelden vi legger hemningene bak oss og synger for full hals med den stemmen vi har. Allsangen skjer i lokalet «Klubben» i Samfunnet, der husbandet vårt tar over showet og styrer skuta inn mot kjente slagere du garantert er fan av. Det vil også bli en pause i allsangen til husbandet der IBEN sørger for å holde stemningen på topp. Etter at konserten er ferdig er det fritt fram (for de av dere som ønsker) for å oppholde dere andre steder på Samfundet.

Torsdag 15. august: Fadderukas mester

Sted: Dronning Mauds Minne Høyskole. Tid: kl. 17-20.30 

Faddergruppens mester er en aktivitetsdag som er ny av året. Her skal faddergruppene gå rundt på ulike poster der de skal konkurrere i ulike øvelser mot en annen faddergruppe. (Gruppene som deler klasse konkurrerer mot hverandre). Det blir 10 ulike poster med morsomme og krevende øvelser, der det sterkeste laget vinner. Det blir kåring av faddergruppas mester etter at alle postene er gjennomført.

 

Faddergruppene møter opp klokken 17 på Dronning Mauds minne Høgskole. Hovedansvarlige på hver fadderguppe møter fadderutvalget ved hovedbygget for å få tildelt kart over postene. Når den ansvarlige har fått informasjonen finner han/hun faddergruppen sin og går til den tildelte posten. Startskuddet går klokken 17:30 og da må alle være klare til å yte sitt aller beste. Hver post skal gjennomføres på 10 minutter og det er medregnet 5 min til forflytting. Det er 10 ulike poster hvor det blir lagt vekt på ulike ferdigheter.

Aktivitetene er ferdig ca 20:00, og når sluttskuddet er avfyrt skal de ansvarlige samle sammen poengene, og kåre hvem vinneren av årets faddergruppas mester er! Det hele vil være ferdig ca 20:30. 

 

NB: Husk å spis godt før dere kommer. Det blir matservering. Ta eventuelt med enkel mat og noe å drikke, samt klær etter vær, som egnet til aktivitet. Det vil bli en del fysisk aktivitet og du kan bli bløt. Denne dagen er også en fin mulighet til å bli kjent med medstudentene dine, og å vise hvem som er den sterkeste faddergruppen i klassen og på hele kullet. 

Fredag 16. august: Toga

Sted: The Mint 

Finn frem laken og gjør deg klar for togaparty. På togaparty kler både faddere og fadderbarn seg i togalaken. Festen vil foregå på The Mint fra kl. 22.00. 

 

Det finnes flere butikker i Trondheim (bl.a. Kid. Princess og Jysk) som selger laken til toga. Hvis du er usikker på hvordan du skal knyte laken, kan du søke på “how to tie a toga” på Youtube. Der vil du finne flere gode videoer som kan gjøre det litt lettere. Om ikke dette er til noe hjelp kan faddere eller kanskje en venn være til god hjelp. 

 

Fordi de fleste linjeforeningene kjører togaparty, kan det være lurt å være ute i god tid med innkjøp av laken og sikkerhetsnåler (kan kjøpes på Clas Ohlson). Det er derfor faddernes ansvar å varsle fadderbarna tidlig om hva som skjer denne kvelden og at de burde kjøpe laken så tidlig som mulig. 

Lørdag 17. august: Bar til bar/vors til vors

Begynner klokken 18.00

Avsluttes ved å møtes på the Mint: 22.00

Faddergruppene skal rullere mellom de tre barene (The Mint, Kokomo og Diskoteket) og et vors. Oversikt over hvilken grupper som skal være hvor og til hvilket tidspunkt får dere informasjon om. Her er det viktig at alle spiser godt før vi starter klokken 18. Gruppene har kun 15 minutter på å komme seg til de ulike stedene, og det er viktig at alle møter presist. Kart over de ulike stedene har fadderne fått på infoskriv. Google maps er også til god hjelp her!

 

NB: En fadder i hver gruppe blir ansvarlig for å passe på medbrakt drikke når gruppa er inne på barene. 

 

Opplegget på de ulike utestedene:

The Mint: Stafett mellom de ulike faddergruppene

Kokomo: Karaoke/sing-star kamp

Diskoteket: Limbo

Søndag 18. august: Aktivitetsdag 

Sted: Dødens Dal (ved NTNU Gløshaugen). Tid: kl. 13:00-17:00 

Dagen for å skape godt samhold i gruppa! Det skal stille med ett fotballag fra en klasse, og hvert lag skal ha en “kaptein”. Det er viktig at kapteinen er online (sjekker FB), slik at sekretariatet kan kommunisere med de ulike lagene om det skulle bli endringer i kampprogram o.l. Fadderne (+ fadderutvalget) stiller som dommere til de ulike kampene, men fadderne får ikke dømme eget lag. Hvert lag må ha et skilt med klasse, slik at det blir lettere å finne de ulike faddergruppene for sekretariatet. Dette er fadderne ansvarlig for å fikse. Det blir grillet pølser under arrangementet, men dette kan ta tid og det er ofte kø. Spis derfor godt før dere kommer og ha gjerne med litt enkel mat og drikke. Det vil bli finalekamp mellom linjeforeninga vår (SALT) og Tihlde kl 15. Vi håper alle stiller som heiagjeng! 

Kampoppsett kommer fortløpende 

Mandag og tirsdag 19. og 20. august: Festningslekene/Quiz 

Sted: Festningen/Heidis. Tid: kl. 17/18:00 - 21:00

Festningslekene er en dag fylt med utkledning, gøyale poster og fantastisk stemning. Denne dagen er delt mellom 1-7 og 5-10. 1-7 vil være på festningslekene mandag 19. aug, og 5-10 vil ha quiz. Tirsdag 20. aug bytter vi, slik at 1-7. har quiz, og 5-10 skal på festningslekene.

 

Festningslekene

En fadder er ansvarlig for å møte opp kl 17 for brief, info og utdeling av kart. Resten av faddergruppa skal møte opp kl 17.30, og lekene starter kl 18. Det er viktig at dere er presise. Spis godt før dere kommer da det ikke vil være matservering. Dette er en dag hvor man velger tema og ordner kostymer som passer til.

 

Viktig info

Det kan være andre folk tilstede i festningsparken, derfor er det viktig å tenke på at selv om vi skal ha det gøy, så “eier” vi ikke området denne dagen. Vi har varslet kommunen om at vi vil være der, og markert arrangementet som “ikke alkoholfritt”, men det er likevel et offentlig rom der overstadig beruselse kan virke sjenerende for andre. Politiet er også klar over arrangementet og vil følge med. På bakgrunn av dette vil de som drikker veldig synlig eller bli for beruset (slik at det kan plage andre) bli sendt hjem. Vi har leid festivaltoaletter, disse skal benyttes ved behov! 

Vi har markert et område hvor vi skal holde oss på, for å unngå at noen oppholder seg oppe ved selve festningen. Søppel skal kastes i søppelsekkene som vil være på hver post.

 

Det vil som tidligere bli kåret beste gruppe ved poeng og beste kostyme. Det kan være lurt å legge en plan innad i faddergruppa på hva dere gjør med kostymene etter lekene og om dere eventuelt skal fortsette festen på The Mint. 

 

Quiz

Quizen er på Heidis, og det er Pedagogstudentene som skal holde quizen. Hver faddergruppe blir et lag og det blir premie til vinneren! Oppmøte kl 18, ferdig ca kl 20.

Onsdag 21. august: Ravefest

Sted: The Mint. Tid: fra kl 22.00

Her er det bare å finne frem neonfargene. På ravefest skal både faddere og fadderbarn kle seg ut i rave-antrekk. Festen vil foregå på The Mint fra kl 22.00 sammen med linjeforeningen Tihlde. 

Det finnes mange måter å tolke hva et “rave-antrekk” kan være, og hvordan det skal se ut. Ofte er det neonfarger, litt “crazy” klesplagg og raske briller. Fadderbarn velger selv hvordan de ønsker å kle seg, men tidligere erfaring har vist at det er morsomt å legge litt i antrekket sitt. 

 

Hvis fadderbarn ønsker å bestille plagg/effekter på nettet, er det lurt å være tidlig ute. Det blir derfor fadderutvalgets/faddernes ansvar å varsle fadderbarna tidlig om hva som skal skje denne kvelden, med tanke på antrekk.

 

Typiske “plagg” du kan møte på ravefest: 

  • Raske briller

  • Treningstøy med mønster

  • Plagg med sterke farger, gjerne neon ol.

  • Svettebånd (både for hodet og håndledd)

  • Leggvarmere

  • Tights/ulike former for “kondomdrakt”

  • Sterke farger på t-skjorter, shortser ol. 

 

Om man er usikker, så spør noen som tidligere har vært med på ravefest (f.eks. faddere, eller om dere har venner som har deltatt på SALTs fadderuke tidligere).

Torsdag 22. august: Faddergruppas dag 

Denne dagen er det ikke et planlagt felles opplegg fra SALT, men vi oppfordrer faddergruppene til å selv arrangere noe. Eksempler på ting å finne på med faddergruppen: 

  • Kino

  • Ut å spise

  • Bowling/Gokart

  • Minigolf

  • Super hero burger

  • Workwork (shufflebord og brettspill)

  • Escape room

  • Brettspill

  • RUSH trampolinepark

  • Filmkveld på stuggu (med påmelding)

  • Gå en tur langs Ladestien

  • Piknik/grilling i parken

Fredag 23. august: The Amazing hunt

Tid: kommer

The Amazing Hunt er et rebusløp som går rundt i byen med ulike oppgaver og aktiviteter. Poenget er å bli kjent i byen og å komme seg gjennom løypen med de riktige svarene og best gjennomførte aktiviteter. Det vil underveis være muligheter for å tilegne seg ekstrapoeng. Dette innebærer blant annet en “gullbanan” som blir utdelt innledningsvis i rebusløpet. Ved å gjøre ulike byttehandler underveis, vil dere få ekstrapoeng - ytterligere informasjon rundt dette får dere ved oppmøte. Den gruppen som legger ut det feteste gruppebildet, med den kuleste plasseringen på instagram #saltNTNU, vil få ekstrapoeng. 

 

NB: Kle deg etter været og ta på gode sko. 

Lørdag 24. august: Avslutningsseremoni

Da var vi kommet til veis ende. Avslutningsseremonien vil være på Samfundet kl 12.30-14.30. På denne dagen avslutter vi fadderuka og det trengs da en seremoni. Det vil i tradisjonens tro både bli taler og kåringer. Kåringene er av årets fadderbarn, fadder, faddergruppe, beste gruppe og kostyme på festningslekene x2  og vinneren av The Amazing Hunt. I tillegg vil det bli vist Aftermovie fra fadderuka, så vi kan se tilbake på alt det fine vi har opplevd! På kveldstid blir det avslutningsfest på The Mint.